Målarfärg, toarullar och vuxna barn

Det är inte bara små barn som uppskattar att få släppa loss med målarfärg och toarullar. Vi som är vuxna barn måste också få släppa loss emellanåt. Idag fylldes matsalen på jobbet av skratt och oupptäckta konsttalanger. Tänk va lätt det kan vara att vända en grå februaridag till en skrattfest. Med hjälp av toarullar och målarfärg satte vi idag guldkant på vardagen på jobbet. Resultatet blev ett fisknät fullt av handtillverkade fiskar i alla dess färger och former. Och trots alla de fina fiskarna som blev till idag, och som kommer pryda vår matsal en tid framöver, så är det ändå skratten som fyllde matsalen under förmiddagen idag som kommer lysa upp mitt sinne mest.

2015-02-17-fiskepyssel01 2015-02-17-fiskepyssel02

(För att se hur man gör dessa underbart tjusiga fiskar rekommenderar jag att ni klickar er vidare här: http://www.notimeforflashcards.com/2014/05/fish-craft.html )

Allt gott,
Rebecca E. Bengt

Om bengtester

Mitt namn är Rebecca Elisabeth Bengt och det är jag som är grundaren och formgivaren bakom Bengtester, ett företaget som föddes i juni 2011 på Sveriges vackra västkust. En plats där giganter som Evert Taube, Sven Wollter, Tomas von Brömssen, Marianne Fredriksson, Lasse Brandeby och Håkan Hellström vandrat. Och numera även Bengtester. Bengtester erbjuder handtillverkade inredningsartiklar så som bland annat askar, korgar, dekorationsdetaljer och änglar. Och det som kommit att bli lite av Bengtesters varumärke: kaninerna. Titta förbi hemsidan www.bengtester.se och se vad jag menar. Här tänkte jag hålla dig uppdaterad med vad som händer hemma hos Bengtester – jag älskar att skapa och delar gärna med mig av de små guldkornen som jag hittar på vägen.
Detta inlägg publicerades i aktivitet, fiskar, fiskepyssel, fiskpyssel, inspiration, pyssel, toarullar, vardagspyssel och märktes , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar