Helt såld på en gungzebra

Hade jag varit liten så hade jag velat ha en. Vänta, vem försöker jag lura jag vill ha en punkt. Det finns ibland saker som man bara fastnar för och man vet att de är som gjorda för en, man hör ihop på något sätt. När jag fick syn på den här underbart häftiga gungzebran, ja ni hörde rätt inte gunghäst utan gungzebra, visste jag att det inte fanns någon återvändo. Det ska bli vi två någon dag.

Det finns inga barn inplanerade i min närmsta framtid, men däremot kommer jag snart bli faster. Jag vet att hon inte kommer vara i behov av en gungzebra i första taget, men låt oss nu vara ärliga – köper vi inte oftast saker till de små för att tillfredsställa ett personligt behov av alla de super-duper-plutti-nutti-gulliga sakerna som finns där ute. Småttingarna skulle nog skratta och dregla oavsett.

Den här gungzebran är konstruerad efter en illustration av Thomas Fröhling. Den är gjord av trämaterial med öron av läder.

Allt gott, Rebecca

Om bengtester

Mitt namn är Rebecca Elisabeth Bengt och det är jag som är grundaren och formgivaren bakom Bengtester, ett företaget som föddes i juni 2011 på Sveriges vackra västkust. En plats där giganter som Evert Taube, Sven Wollter, Tomas von Brömssen, Marianne Fredriksson, Lasse Brandeby och Håkan Hellström vandrat. Och numera även Bengtester. Bengtester erbjuder handtillverkade inredningsartiklar så som bland annat askar, korgar, dekorationsdetaljer och änglar. Och det som kommit att bli lite av Bengtesters varumärke: kaninerna. Titta förbi hemsidan www.bengtester.se och se vad jag menar. Här tänkte jag hålla dig uppdaterad med vad som händer hemma hos Bengtester – jag älskar att skapa och delar gärna med mig av de små guldkornen som jag hittar på vägen.
Detta inlägg publicerades i bengtester rekommenderar, inredning och märktes , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar