En gul liten filur och sandtäckta fötter

Allt för konsten heter det, och nog gjorde jag det lilla extra för konsten idag. Va ute och tog en massa kort till ett av alla mina projekt. En bildberättelse som jag hoppas kunna dela med mig av inom kort.
Så jag stod där vid strandkanten med kameran mer eller mindre i vattnet för att få till det perfekta kortet. Återigen fann jag mig i närkamp med Moder Natur. Hon försökte lite smådiskret skvätta vatten på mina skor ett antal gånger, men då gjorde jag något hon nog inte förväntat sig. Skor och strumpor åkte av, byxorna kavlades upp och jag tog ett kliv ut i vattnet. Det kändes ganska skönt till en början, friskt som man så ofta säger när man försöker hitta ett mindre provocerade ord än kallt. Efter några sekunder kändes det dock som om jag stoppat fötterna i en balja med is.
Det är kanske inte är riktigt varmt nog att börja springa runt barfota i vattnet än, men det var en helt underbar känsla att få gräva ner fötterna i sanden och låta solen värma dem torra. Och tänk, det är bara mars än så länge. Frukta ej, jag ska inte ropa hej i förtid denna gången men jag lämnar er ändå med denna bild som en liten teaser av vad vi har att vänta.
Allt gott, Rebecca

Om bengtester

Mitt namn är Rebecca Elisabeth Bengt och det är jag som är grundaren och formgivaren bakom Bengtester, ett företaget som föddes i juni 2011 på Sveriges vackra västkust. En plats där giganter som Evert Taube, Sven Wollter, Tomas von Brömssen, Marianne Fredriksson, Lasse Brandeby och Håkan Hellström vandrat. Och numera även Bengtester. Bengtester erbjuder handtillverkade inredningsartiklar så som bland annat askar, korgar, dekorationsdetaljer och änglar. Och det som kommit att bli lite av Bengtesters varumärke: kaninerna. Titta förbi hemsidan www.bengtester.se och se vad jag menar. Här tänkte jag hålla dig uppdaterad med vad som händer hemma hos Bengtester – jag älskar att skapa och delar gärna med mig av de små guldkornen som jag hittar på vägen.
Detta inlägg publicerades i aktivitet, fotosession och märktes , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar