Nu grönskar det i Guinness-glaset

Jag vet att växter är levande ting. De växer och frodas, ibland mår de bra, ibland blir de sjuka, och i slutändan dör de. Livets cirkel helt enkelt. Ändå kan jag inte låta bli att fascineras av att se dem växa. Det är speciellt vid de tillfällen då man av en eller annan anledning råkat ignorera den ett tag och plötsligt möts av en helt ny växt, det kan kännas så i alla fall.
Min lille kompis som jag i början av april planterade i ett Guinness-glas hade en svår tid i april/maj och början av juni då Moder Natur inte riktigt kunde bestämma sig för vilken årstid vi egentligen befann oss i. Handen på hjärtat så var jag inte helt säker på att han skulle klara sig, lite med tanke på att jag heller inte visste hur han ställde sig till det faktum att jag täckt hans jordbädd med sand.
Ibland överraskar de små liven en genom att visa på en otrolig livsglädje och styrka. Och den här lille krabaten är minst sagt en kämpe, men å andra sidan – vem skulle inte kämpa om man fick äran att leva i ett Guinness-glas.
Sláinte (till din hälsa),
Rebecca Elisabeth

Om bengtester

Mitt namn är Rebecca Elisabeth Bengt och det är jag som är grundaren och formgivaren bakom Bengtester, ett företaget som föddes i juni 2011 på Sveriges vackra västkust. En plats där giganter som Evert Taube, Sven Wollter, Tomas von Brömssen, Marianne Fredriksson, Lasse Brandeby och Håkan Hellström vandrat. Och numera även Bengtester. Bengtester erbjuder handtillverkade inredningsartiklar så som bland annat askar, korgar, dekorationsdetaljer och änglar. Och det som kommit att bli lite av Bengtesters varumärke: kaninerna. Titta förbi hemsidan www.bengtester.se och se vad jag menar. Här tänkte jag hålla dig uppdaterad med vad som händer hemma hos Bengtester – jag älskar att skapa och delar gärna med mig av de små guldkornen som jag hittar på vägen.
Detta inlägg publicerades i aktivitet, inredning, inspiration och märktes , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar